14
Noi
07

Domnule Iliescu am 31 de ani, va admir de cand eram un pusti

„Domnule Iliescu am 31 de ani, va admir de cand eram un pusti. Sunteti un model de politician, pacat ca fostul pirat nu a invatat nimic de la dumneavoastra.” Gelutzu (comentariu pe blogul domnului Ion Iliescu)

Ion Iliescu

Socati? Dar asta e adevarul, oameni buni!! E un adevar simptomatic. Credeti ca glumeste Gelutzu? Credeti ca e pus comentariul asa de sanchi? O, nu (sau chiar daca e, as pune pariu ca numarul celor ca Gelutzu este de natura notiunii de „masa”). Nu va amagiti cu ideea ca popularitatea domnului Ion Iliescu este artificiala, falsa, creata prin mijloace necinstite: ganditi-va mai bine cat este de grav si de probabil ca ea sa fie reala – si nu printre batranii de 80 de ani din satele ne-electrificate inca, ci printre absolventii de facultate intre 25-35 ani, din orasele mari.

Domnul Iliescu poate fi foarte bine activist, comunist convins, admirator si tributar prin doctrina si metode de exprimare unui anumit politician georgian notoriu in timpul si dupa cel de-al doilea razboi mondial. Acestea insa sunt concepte pe care parintii nostri au invatat sa le deteste, in urma dresajului prin cruzime si infometare. Aceia dintre ei, desigur, care 1) i-au supravietuit si 2) nu s-au numarat printre dresori.

Dar domnul Iliescu de azi este un Don Quijote al scenei politice. Este sarac si cinstit, se lupta cu meandrele concretului si ii apara pe cei sarmani in fata nemernicilor bogati. El este arbitrul dreptatii, batranul intelept, ocrotitorul celor napastuiti de reforma, de somaj, de privatizare, de imperialistii veniti din vest. Domnul Iliescu discuta bland, solidar, cu sindicatele despre rolul lor in contextul aderarii la Uniunea Europeana. Domnul Iliescu ne ofera prezenta sa agreabila chiar aici, in Blogosfera.

Dar sa revenim la Gelutzu. El avea 13 ani la revolutie. Eu mai putini.

O intrebam pe mama cu voce tare de ce nenea de la televizor vorbeste stalcit. Ea imi spunea sa tac, sa nu zic la nimeni, ca e secretul nostru. O data pe an se risca si imi lua de la un shop, la mare, suc din occident. Cea mai desteapta inventie mi s-a parut „paiul cotit” – inca il mai am pe acela, primul. De Craciun aveam banane si portocale. In fiecare seara tata imi traducea de la „Leka noj detza”, fiindca intelegea putin rusa, si semana. Duminica ma uitam la Fred si Barney. In ’88 ne-am uitat la video, la un vecin. Am fost soim si pionier si nu mi-am incaput in piele de mandrie in ambele ocazii. Viata mea era frumoasa. Nici nu avea cum sa fie altfel, pentru ca nu stiam ca exista si altceva in afara de Brifcor, salam cu soia si Dacia.
Cu toate acestea, nu mi s-a parut greu sa ader la daramarea acelei vieti frumoase, in ’89 – pentru ca toti cei din jurul meu se bucurau. Vedeam scanteile din ochii lor si intelegeam ca se petrece ceva mare, ceva care e pe cale sa-mi schimbe fundamental existenta. Iar in mijlocul acelui fenomen grandios – ghiciti cine se afla: domnul Ion Iliescu……😀

Nu aruncati cu pietre in Gelutzu! Nu-l batjocoriti! Nu-l dispretuiti!
Oferiti-i o alternativa!
Vizitati blogul domnului Iliescu, cititi cu atentie biografia domniei sale, articolele si comentariile – dupa care, va rog mult, luati-l pe Gelutzu la o bere si explicati-i, cu calm, urmatoarele notiuni:
stat totalitar, comunism, Lenin, Uniunea Sovietica (a.k.a CCCP), Securitatea, Zidul Berlinului, Glasnost, Perestroika, lovitura de stat, genocid, cinism politic, manipulare, limba de lemn, democratie.

Cand am dat prima data clic pe blogul domnului Iliescu, ma asteptam sa gasesc memorii nostalgice, borgesiene, sau reminiscente gorbacioviene. M-a dezamagit, dar e abia la inceput, mai e timp.😉

Si inca ceva: acum 10 ani eram mandru sa fiu si eu golan. Eram un „pusti” in turma care scanda dupa racnetele lui Marian Munteanu. Dar de o vreme sunt mult mai atent la ce turme ma asociez. Prefer sa behai singur.


5 Responses to “Domnule Iliescu am 31 de ani, va admir de cand eram un pusti”


  1. Noiembrie 14, 2007 la 10:22 pm

    Mi-a placut asta cu bahaitul de unul singur🙂

    si pentru ca eu recomand bloguri din blogosfera citand cateva fragmente din blogul original (fara sa ma aventurez in comentarii mai bune sau mai proaste) tura asta te-am ales pe tine pentru
    http://blind-girl.blogspot.com/2007/11/citatu-zilei_15.html
    ca tot te citesc si te-am bagat in feed. macar sa ii imbolnavesc si pe altii!🙂

  2. Noiembrie 15, 2007 la 5:02 am

    Multam fain! Am anticipat putin😉 si am editat comentariul tau, trecandu-ma la singular. Sper k e OK…😀

  3. Noiembrie 15, 2007 la 12:52 pm

    Am aflat acum.😉 Dar nu e acelasi lucrul –

  4. Noiembrie 15, 2007 la 8:50 pm

    Am vazut ca vorbiti despre mine si doar am trecut sa va salut. Domnul Ion Iliescu e un pretin bun de-al meu si de mult ar fi trebuit sa se retraga din politica si sa vina langa mine in Cuba.


Lasă un răspuns

Arhiva

Cele mai cautate


