10
Dec
07

Jocul de carti

Recent, cineva m-a intrebat daca eu nu cumva joc un rol, daca nu cumva spun acele lucruri pe care le spun fiindca (asa cred eu) i-ar face placere, i-ar aduce bucurie – asta desigur, in loc sa fiu „eu insumi”. Moment in care am inghetat o clipa, ca si cum cineva mi-ar fi spus: „mai ai 5 secunde de gravitatie in jos… 4… 3…”

Am zis k nu ma mai intrec in sonete cu Mărin.😀 Dar asta nu e sonet. Asa ca am de gand sa ma joc putin carti cu el.

Nu stiu sa fumez, dar pentru o ocazie ca asta, cand mi se intinde un pachet de carti (cu suflet si uneori cu chip), voi aprinde o tigara de foi, cubaneza. O tineam pentru primul meu copil.

Am tras prima carte

Am tras prima carte – regele de diamant
Amantul verzilor regine, si-al bratului meu domn intru razboi.

Si-am tras si-un trei – trei pline luni pe cer
M-au luminat prin fierul armei sure –
Visand ca-s viu si-n ziua ce urma.

A treia carte-a fost un opt de inima:
Si greu pasind, cu dintii stransi
In ziua a opta am murit.

Dar minunata inima,
Iubitul loc pe trupul dat de Dumnezeu
N-a vrut sa stea in loc –
In locul ei, ascuns cu glas de despartire
Soptit, lipit in spatele urechii tale.

Si-am tras ultima carte din pachet:
Zece de spada, negru si tacut
Si mut la rugaciuni ori doruri
In zbor trecand.
Trecand in zbor –
Un calator de umbra si hartie.

Si acum iti scriam cu o umbra de zambet, a omului care analizeaza si intelege, fara patima, faptele – fie ele si ale vietii lui. Iti scriam de fapt pentru ca nu cumva sa fi pacatuit in vorba ori in fapta si sa fi uitat atunci, in nesabuinta mea sa ma rog pentru iertare; sa ma rog la tine pentru ascultarea inimii mele din spatele urechii tale, o data pe noapte.

Cu drag,
The Joker


0 Responses to “Jocul de carti”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhiva

Cele mai cautate


