18
Dec
07

Iubind pe furiş oraşul

I-am inchinat un pahar de vin prost, de pe balconul unui bloc, acum zece ani, pe cand eram indragostit si el era gelos pe mine. I-am privit, la apus, suvitele de fum dezordonate si haosul nemiscat al cladirilor gri. Mi-au spus prietenii beti ca e urat, ca l-ar lasa si ar pleca oriunde, dar de el sunt inlantuiti.

In mintea mea, am pus un pistol intre mine si el, am dat pe gat paharul si apoi am rotit pistolul, ca pe conul unei rulete. Imaginatia mea a schimbat gustul si mirosul vinului, pentru ca ma pregateam sa-l privesc in ochi pe el. Am baut paharul de vin italian, de Napoli, savurandu-l cu nesatul mintii infierbantate de dorinta si de adrenalina – sec, inspirand lacom aburii aromati, in frigul taios al apusului cu colti de decembrie. Si m-am surprins, cu degetul pe tragaci, …

Iubind pe furiş oraşul

Iubeam smintit orasul, cum cadea în apus de soare

Monstrul din mine-i închidea ochii, unul câte unul,
Tinand delicat in mana stanga
Pumnalul infipt adanc, inmiresmat de soarele sangeriu.

E greu să ştiu unde te afli, la apus

Eşti un segment cristalin
Ce palpită, autonom, neorânduit
Cu monstrul.
Şi, laolaltă cu alte cristale,
Alcătuieşti inima
În jurul căreia nu se află nimic, căci orasul are puterea astrală
De a se pune pe sine în mişcare.

Iubeam smintit orasul, mangaindu-l, muscandu-l.

Si monstrul din mine ramanea pe loc, neclintit.
Ca si cum ar fi fost locul de pe trupul meu
Îngemănat cu al tuturor celorlalţi.

Iar atunci când se ridica la cer orasul –
Ne ridica şi pe noi deasupra norilor
Lăsând trupurile noastre în ploaie
Şi simţirile noastre în asfinţire.

Iubeam orasul fara sa stiu, fara sa cred –
Cercetam fiecare trup lasat fara suflare
In rasuflarea monstrului din mine
Atingeam cu remuscari in suflet luna
Uitata, parasita in zborul lui necontenit.

Iubeam orasul cu iubirea unui sarpe
Si l-as fi sfasiat, si l-as fi sarutat cu ochii inchisi.

Metropolis


2 Responses to “Iubind pe furiş oraşul”


  1. 1 fantasya
    Ianuarie 2, 2008 la 9:17 am

    super frumos ai scris postul asta

  2. Ianuarie 9, 2009 la 12:21 pm

    ah, orasul asta…it`s about that spiritual bond.. sau cum?🙂
    nebunia si sentimentele contrarii reprezinta o legatura chiar stransa..cu acel lucru in care le implici. chiar si cand nu vrei, dar de fapt vrei…nehotararea inconstienta. sau inconstienta pura. Constient de ea..:D
    Si cu cat vrei sa cunosti si sa savurezi mai mult misticul si spatiul transparent in care respiram, cu atat intri mai mult into the dark side of it. And the dark side is…?


Lasă un răspuns

Arhiva

Cele mai cautate


